1.           Care este de fapt profesia dvs? Cum ați descrie ceea ce faceți acum?

Jurnalist și PR. Prima, ca și owner al Agenției de Presă Mondenă (www.adpm.ro) și, a doua, ca General Manager al ADPM PR (www.adpmpr.ro), prima agenție de Celebrity PR din România.

ADPM    Agenția de Presă Mondenă reprezintă o publicație online de tip Celebrity/People/Lifestyle ce oferă publicului știri, interviuri și reportaje de calitate ce adesea sunt preluate de ziare și reviste din România. Am lansat acest proiect în urmă cu 2009 și de atunci ne-am fidelizat un public select, ce apreciază cele peste 15.000 de articole publicate. Am oferit exclusivități ce au rămas în istoria presei mondene din România (vezi relația Mihaelei Rădulescu cu Dani Oțil sau divorțul cuplului Andreea Marin – Ștefan Bănică). Proiectul este apreciat în primul rând pentru faptul că păstrează intact stilul jurnalistic curat într-o perioadă în care tablodizarea a devenit extremă.

logo   De cealaltă parte, ADPM PR reprezintă prima agenție de Celebrity PR din România, care comunica proiectele și manageriază imaginea publică a unor vedete consacrate din diverse domenii ale showbiz-ului (televiziune, muzica, actorie, medicină, lifestyle). Vorbim aici de Andreea Marin, Alexandra Dinu, Cătălin Botezatu, Alexandru Ciucu, Mirela Stelea, Mihaela Drafta, Anda Adam, Ellie White, DJ Wanda, Geanina Ilieș, Carmen Negoiță, Cori Grămescu, Dr. Oana Spânu, Giulia Nahmany, Sylvia, etc.

Construim proiecte, le comunicăm, menținem relația cu Mass Media, ne reprezentăm clienții în fața presei. Clienții și evenimentele noastre sunt printre cele mai vizibile în Mass Media.

2.                  Cum ați ales această meserie?

În perioada 2003-2008 am lucrat ca jurnalist pentru publicații precum Ziarul, Evenimentul Zilei, Tabu, Story, Marie Claire și Confidențial. În departamentul monden, bineînțeles.

În 2008 am primit propunerea de a fi PR Specialist al Antena 1. Am acceptat-o imediat întrucât aveam oricum de gând să merg pe un alt drum în viața profesională, atât timp cât în presă acoperisem aproape toate tipurile de publicații: cotidian, săptămânal, lunar. Munca în echipa Antena 1 și, ulterior, în Intact Media Group, m-a format ca PR de Celebrity, atât timp cât am avut privilegiul să colaborez cu nume mari din lumea televiziunii, precum Mihaela Radulescu sau Mircea Radu.

Având în vedere că aveam încâ o legătură strânsă cu lumea mondenă exterioară, prin prisma relațiilor mele din trecut, în 2009 am lansat propriul website de știri mondene, Agenția de Presă Mondenă. M-am concentrat ulterior strict pe acest proiect și mi-am dezvoltat propria rețea de clienți de PR din domeniul showbiz, Cătălin Botezatu fiin printre primii. În 2011 am decis sa lansez, alături de partenerul meu de la Agenția de Presă Mondenă, Christian Stan, ADPM PR, prima agenție de Celebrity PR din România. Totul a decurs firesc, s/a bazat pe dorința de independență și a avut ca numitor comun lumea mondenă autohtonă.

3.                  Care sunt avantajele și dezavantajele de a fi atât pe cont propriu cât și reprezentant al unei companii?

Totul este ca un mecanism care trebuie alimentat în permanență. Nu trebuie să îl lași nicio clipă din mâini crezând că va merge de la sine, din inerție. Nu este așa. Trebuie să investești timp, energie și multă pasiune. Avantajele țin de satisfacțiile mari pe care le ai la fiecare pas înainte făcut. Dezavantajele țin de faptul că poți pierde enorm din propriile mici greșeli.

4.                  Care este părerea dvs privind piața de freelanceri în acest domeniu?

Mă bucură faptul că din ce în ce mai mulți tineri caută curaj pentru a lansa propiile afaceri, în special într-o perioadă mai puțin propice din punct de vedere economic. Este vital să acționăm pentru a debloca sistemul. Doar așa putem evolua. Asta nu înseamnă că avem voie să acționăm inconștient. Cu grijă și mai bine cu pași mărunți, dar siguri. Important este fim fairplay față de partenerii de joc.

5.                  Ce sfat ați da unei persoane la început de carieră în această profesie?

Să muncească cu pasiune, să investească timp și energie, să lupte fără a călca însă pe cadavre.

6.                  Cum vedeți următorii 5 ani în acest domeniu?

Industria de entertainment va fi tot timpul atractivă pentru public. Lucrăm cu oameni admirați de public si cu povești de viață ce pot deveni exemplu pentru mulți. Am dezvoltat în ultimul an ADPM Events, divizia de evenimente a ADPM PR si am organizat și promovat unele din cele mai mediatizate evenimente din România. Următorii cinci ani vor fi cu siguranță plini de evenimente mari și de proiecte interesante pentru clienții noștri, actuali și viitori.

7.                  Care sunt ingredientele care îți pot asigura succesul în acest domeniu?

Pasiunea, talentul, munca, respectul și norocul.

Post Author: Mădălina Șerban