Albinitza.ro, o soluție la îndemâna fiecăruia.


Zilele trecute mi-a atras atenția un comunicat de presă legat de un serviciu on-line pentru job-uri mici și comisioane. Mi-a plăcut foarte tare ideea mai ales că nu auzisem de un astfel de serviciu. Majoritatea cunoscuților mei apelează la părinți, frați, surori, prieteni sau vecini când vine vorba de dus un pachet, plătit o factură sau tuns gazonul.

Albinitza.ro este tocmai intermediarul de care ai nevoie când cauți pe cineva să te ajute pentru că:

Ai multe lucruri pe cap și nu îți ajunge timpul;
Trebuie să fii în mai multe locuri în același timp;
Ți-ai dori mai mult timp pentru tine și pentru familia ta;
…sau pur și simplu nu îți place să faci ceea ce trebuie să faci.

I-am contactat astfel pe cei de la Aspera Business Solution pentru a obține mai multe informații în legătură cu acest serviciu. Iată răspunsurile pe care le-am primit din partea Domnului Florin Ioniță, Senior Business Consultant.

1.    Ce este și ce nu este albinitza.ro?

Albinitza.ro este o platformă online prin care încercăm să creăm un loc de întâlnire pentru comunități cu scopul de a facilita utilizatorilor posibilitatea de a-și externaliza sarcinile zilnice în schimbul plății unui comision. Albinitza.ro nu este un site de recrutare, un site de anunțuri și în niciun caz un angajator direct.

2.    Cum v-a venit ideea acestui serviciu?

Ideea acestui serviciu nu îmi aparține. Acest serviciu funcționează deja de câțiva ani, cu succes, în SUA prin Zaarly si TaskRabbit. Sunt unii utilizatori ai unor astfel de servicii care și-au făcut o „meserie” din asta câștigând până la 5000$ pe lună.

Ideea de a crea acest serviciu pentru România mi-a venit în momentul în care am văzut pe stradă un tânar educat care purta un tricou pe care scria „Caut de lucru”. Mi-am zis că ar putea fi de folos un astfel de serviciu având în vedere dificultățile de pe piața muncii de la noi.

3.    Ce vă propuneți prin lansarea acestuia pe piața on-line de joburi?

Acest serviciu îmi doresc  să fie în primul rînd util, să ajute cât mai mulți oameni să câștige fie timp, fie bani, în funcție de nevoile fiecăruia.

4.    Ce ne puteți spune despre profilul publicului țintă? Cui i se adresează acest serviciu?

Serviciul se adresează tuturor celor care nu au timpul sau abilitățile necesare să se ocupe de inevitabilele  problemele care apar zilnic, pe de o parte, aceștia fiind cei care își externalizează sarcinile, publicându-le, și cei care au anumite abilități și vor să-și rotunjească veniturile, pe de altă parte, acestea fiind albinitzele.

5.    Prin ce se diferențiază serviciul albinitza.ro de alte servicii asemănătoare existente deja pe piață? (ex: jobescu.ro)

Nu cunosc în detaliu astfel de servicii, dar din ce am văzut, de exemplu, jobescu.ro se adresează mai mult serviciilor specializate (instalatori, electricieni s.a.m.d). Albinitza.ro se adresează tuturor celor care au anumite abilități, nu doar celor cu anumite calificări. Spre exemplu,faci un mic grătar la tine în curte pentru prietenii tăi, ce faci?… trebuie să te ocupi de grătar dar în același timp ai vrea să stai și cu prietenii tăi la discuții. Soluția: poți angaja o albinitză să se ocupe de grătar, iar tu stai mai mult cu prietenii tăi.

O altă caracteristică a albinitza.ro o reprezintă introducerea conceptului de „gamification”. Prin acest concept încercăm să implicăm mai mult utilizatorii înregistrați ca albinitze, în finalizarea sarcinilor. Pe scurt, fiecare sarcina are un anumit punctaj. Punctajul crește dacă se licitează și se finalizează o sarcina de weekend, se punctează și rapiditatea cu care se răspunde pentru o sarcină, review-ul primit de la utilizatorii care publică sarcini etc. Prin acumularea acestor puncte albinitza atinge un anumit nivel care îi asigură mai multă încredere în acordarea altor sarcini.

6.    Care este feedback-ul pe care l-ați primit de la utilizatorii de până acum?

Feedback-ul este unul pozitiv. Utilizatorii ne complimentează pentru idee și ne urează succes.

7.    Care sunt categoriile de sarcini cele mai utilizate?

Fiind la început, nu există încă destulă acoperire,încredere sau deprindere cu utilizarea acestui gen de seviciu, deși ideea a fost apreciată de un numar relativ mare de persoane.Până în acest moment cele mai utilizate categorii au fost Curațenie, Grădina (ex. Tuns gazon), Altele (ex. Promoteri)

 

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!

Leave a comment