Avantajele unui job în vânzări


Buy.sell

Domeniul vânzărilor este unul dintre puținele sectoare în care numărul joburilor disponibile a crescut, chiar și în perioada de criză economică.

Oamenii buni în vânzări s-au căutat din totdeauna însă, și persoanele fără experiență au găsit, în acest domeniu, un punct de lansare pentru o viitoare carieră profesională.

 

Curiozitatea pozitivă, îndrăzneala, orientarea către rezultat și dorința de a avea libertate de mișcare și acțiune, sunt elemente ce te pot propulsa în domeniul vânzărilor. Și dacă, pe lângă acestea, mai adaugi și puțină disciplină (organizare) și capacitatea de a scoate în evidență beneficiile produsului/serviciului pe care îl vinzi, atunci succesul îți este garantat.

 

Iată câteva avantaje pe care le poți avea dacă alegi să lucrezi în vânzări.

–          Program flexibil de lucru: în vânzări ești tot atât de bun cât rezultatele pe care le ai” spunea un coleg cu care am lucrat la un moment dat. Atâta timp cât îți atingi targetul de vânzare, angajatorul nu se va preocupa de cât de mult timp îți petreci tu la birou. Nu te gândi însă că poți face totul de acasă, din fața televizorului. Un om de vânzări care nu „iese în piață” nu va reuși.

–          Câștiguri financiare peste medie: oamenii de vânzări sunt mai interesați de comision decât de salariul fix. De ce? Comisionul, fie că este din încasări, fie că este din marja de profit, poate fi…nelimitat. Singura limită, de cele mai multe ori, ne-o punem noi înșine prin cifra de vânzare pe care o realizăm. Ce este cel mai important pentru omul de vânzări? Conștientizarea că este responsabil de încasarea contravalorii vânzării. De cele mai multe ori aici se face diferența între performanță și eșec.

–          Networking: un job în domeniul vânzărilor îți asigură o rețea de cunoștințe poate mai mare chiar decât un job în PR/comunicare. Astfel, poți fi în contact cu tot felul de persoane și ești mereu la curent cu noutățile.

–          Programe de dezvoltare: Oamenii de vânzări sunt mereu în fruntea listei când vine vorba de traininguri, programe de dezvoltare, team-buildinguri sau alte evenimente mai puțin formale. Ei sunt cei care aduc resursele financiare în cadrul companiilor și sunt primii ce beneficiază de rezultatele muncii lor.

–          Imagine: Imaginea contează poate peste 90% pentru o primă impresie. Când ai doar câteva minute la dispoziție ca să convingi un potențial client că merita să îți acorde atenție, imaginea lurează în favoarea ta. Dacă ai resușit să demonstrezi că ai “stofă de vânzător” atunci și angajatorul va avea grijă să conduci o mașină potrivită, să ai un laptop și un telefon performant, să fii imaginea produsului/serviciului său.

 

Succes!

 

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!