Cum văd companiile jobhopping-ul.


jobhopper

Unele statistici spun că în România unul din doi angajați caută să își schimbe locul de muncă sau cel puțin se gândește sau urmărește oportunitățile de pe piața forței de muncă. Cert este că fluctuațiile de personal sau job-hoppingul, cum mai este denumit, afectează toate industriile și toate domeniile de activitate.

Cei care iau decizia de a-și părăsi locul de muncă o fac fie pentru o poziție mai bună sau mai bine platită din altă companie, fie datorită posibilităților de avansare în carieră, fie pur și simplu datorită rutinei instalate deja în compania sau pe postul pe care îl ocupă în prezent.

Companiile se confruntă în general cu mari dificultăți datorită job-hoppingului, însă conștientizează că, cel puțin pentru anumite poziții, fluctuația de personal este normală.Ce se întâmplă de fapt? Fiecare companie caută să își mențină, prin pachetele de beneficii oferite și prin planuri de carieră bine puse la punct, oamenii talentați și loiali companiei. Acestea investesc în resursele de valoare, însă au la dispoziție și un plan de rezervă pentru poziții de low sau pentru anumite poziții de execuție unde fluctuația de personal este mai ridicată.

 

jobsDacă ești încă la început de carieră și nu ai luat încă o decizie privind ceea ce vrei să faci în viitor, poți avea succes aplicând pentru poziții mai puțin importante unde aria de expertiză cerută este mai restrânsă. În general, cei aflați la începutul carierei lor caută mai degrabă companii sau posturi cunoscute ca “bine plătite” Partea materială primează în detrimentul unor criterii obiective de alegere a profesiei, cum ar fi dorința de a face o anumită meserie pentru o perioadă lungă de timp, trendul sau prognoze ale pieței forței de muncă etc. Companiile sunt pregătite pentru cei care sunt în etapa de alegere a carierei și caută astfel de persoane pentru poziții de suport sau mai puțin importante. Ei se uită la “potențialul” pe care îl are persoana respectivă și la dorința de a învăța o anumită meserie sau de a-și dezvolta anumite abilități.

 

job.careers Dacă nu mai ești la început de carieră ci, din contră, ești în faza în care te specializezi sau chiar te-ai specializat într-o anumită meserie, trebuie să stii că acum este momentul oportun pentru tine. Companiile caută să își atragă specialiști sau să îi rețină pe cei deja angajați prin planuri de carieră care pot cuprinde pe lângă cursuri de specializare în domeniul respectiv și pachete de recompense și beneficii adaptate, în funcție de competențele nou dobândite și demonstrate. Trebuie puțină atenție pentru că, pe fondul rezultatelor obținute relativ usor, sunt specialiști care se complac în această situație timp de 5-7 ani ceea ce este clar în defavoarea lor. Ideal este că, dupa 2-4 ani fiecare să își continue dezvoltarea profesională, fie pe orizontală prin acumularea de noi cunoștințe în aria profesională aleasă, fie pe verticală prin asumarea unui rol de supervizare sau chiar de management. În general companiile se feresc să angajeze persoanele aflate în această etapă a carierei, cu o experiență de lucru mai mică de 2 ani într-o singură companie și, chiar și așa, verifică cu mare atenție parcursul dezvoltării carierei, cunoștințele dobândite și rezultatele avute în perioada respectivă.

 

Dacă deja ocupi o poziție managerială și cauți o nouă provocare, trebuie să stii că viitorul angajator se asteaptă să îți asumi atingerea unor rezultate pe termen lung. Angajatorii ridică, și în acest caz, un semn de întrebare dacă aplicantul a stat mai puțin de 3 ani pe o anumită poziție  într-o companie. Știm doar că este destul de dificil, într-un mediu organizațional, să atingi rezultate extraordinare într-un termen relativ scurt.

 

pmDacă ar fi să fie o anumită categorie de job-hopperi căutați sau chiar vânați de către companii, aceștia sunt cu siguranță ultra-specialiștii. Cunoscuți și sub apelativul de “mercenari” aceștia sunt vânați de către companii pentru rezolvarea unor probleme urgente, de moment sau pentru start-up ul unui proiect. Ultra-specialiștii vin, rezolvă problema și pleacă. Media de ședere în cadrul unei companii este de 6 luni-1 an.

 

Succes!

Sursă foto: nextchapternewlife.com/agoracosmopolitan.com/productlabs.pl/

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!

Leave a comment