De ce nu fac candidații research


Și din perspectiva consilierului în carieră și din perspectiva recrutorului, mi-am pus adeseori această întrebare. Nu puține au fost situațiile în care, recrutor fiind, mă minunam cum candidatul din fața mea mă privea cu “inocență” când întrebam dacă știe ceva despre compania respectivă. Și nu de puține ori am rămas surprinsă când clientul consiliat de mine imi spunea că nu s-a mai dus la interviul programat pentru că, între timp, aflase din diferite surse (cele mai folosite fiind “prietenii” sau “cunoștințele”) detalii despre compania angajatoare.

“Pentru că nu am știut că trebuie să fac, pentru că nu m-am gândit la asta, pentru că nu mi-a spus nimeni vreodată că ar fi trebuit să știu lucrurile astea, dar de unde să știu eu că mă ajută” etc. sunt tot atâtea variante de răspuns la întrebarea:

de ce nu fac candidații research?

 

Sute, poate mii de Cv-uri trimise degeaba, întâlniri stabilite la care candidații nu mai ajung, ore pierdute de ambele părți în întâlniri, în mijloace de transport în comun, bani cheltuiți degeaba, teste și interviuri inutile, stres și frustrare, oboseală și deznadejde, toate acestea ar putea afi evitate dacă înainte de orice acțiune am face puțină cercetare. Informația este pretutindeni, mijloacele de comunicare asemenea. Ce lipsește? – Nu m-am gândit la asta…

Îți propun să te gândești. Nimeni nu îți dă soluții. Caută, cercetează, informează-te și vei îți salva sănătatea, timpul, banii și îți vei crește considerabil șansele de reușită.

Iată ce informații trebuie să obții (orientativ):

  • Istoria companiei angajatoare, strategia de piață și perspectivele de viitor; ar fi păcat să te deplasezi dacă aceste informații nu sunt conforme dorințelor tale.
  • Produsele/serviciile pe care le deține/oferă;
  • Număr de angajați și organizare internă;
  • Ultimele angajari/anunțuri de angajare date de compania respectivă în ultimele 6-12 luni; este bine să te informezi asupra fluctuației de personal. Astfel poți afla dacă compania are probleme, dacă se dezvoltă sau se reorganizează (etc)
  • Detalii despre departamentul în care există postul vacant: numar de posturi, limitele de atribuții si responsabilități, membrii departamentului și șeful direct, media de vârstă;
  • Aria de experiența a persoanelor din departamentul respectiv, studiile și calificările necesare; aceste informații îți pot da un hint vis-a-vis de tipul angajatului preferat, de strategia de angajare, de promovare în cadrul companiei (etc)
  • Situația postului vacant: a plecat un angajat (dacă da…cum? și de ce?), se reoganizează departamentul, este un post nou înființat?
  • Poziția departamentului HR, date de contact, profilul persoanelor cu care urmează să te întâlnești.

Cum afli informația? Este simplu. Iată câteva surse:researchgethelp_0

  1. Cauți pe www.google.com și poți începe cu tine personal. Surpriză sau nu?
  2. Site-ul oficial al companiei;
  3. Comunicate de presă și apariții media;
  4. Site-uri companii partenere;
  5. Site-uri de recrutare;
  6. Rețele de socializare profesională: linkedin.com. xing.com (etc);
  7. Forumuri de discuții privind bunurile/serviciile companiei respective;
  8. Bloguri personale și nu numai,
  9. Rețea de cunoștințe.

 

Este mult mai confortabil să faci această cercetare acasă, în liniște, savurând poate o cafea sau un ceai, cu calm și atenție, decât alergând de colo colo în speranța că vei ajunge primul undeva, unde nici măcar tu nu știi daca vrei sa fii.

 

Succes!

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!

Leave a comment