Despre freelancing cu Ana Maria Cetățean – www.ejobs.ro


directii

Am întâlnit în ultima vreme multe persoane care își doreau o schimbare, mai multă libertate de mișcare și de acțiune, mai multă flexibilitate. Motivele sunt multe, de la timpul limitat petrecut cu familia și până la dorința de a fi propriul șef. Majoritatea au folosit cuvinte ca freelancer, cont propriu, ceva al meu, varianta on-line etc.  Se pare că suntem din ce în ce mai atrași de antreprenoriat sau freelancing. Nici nu este de mirare având în vedere numeroasele programe, desfășurate pe fonduri europene, pentru dezvoltarea antreprenoriatului în mai toate formele sale.

Încercând să aflu mai multe informații în acest sens, am stat de vorba cu Ana-Maria Cetățean,
Brand Manager www.ejobs.ro, care a avut amabilitatea de a-mi răspunde la câteva întrebări.

  1.    Care este părerea dvs privind piața de freelanceri?

Freelancing-ul este o alternativă viabilă pentru diverse domenii, de la cele artistice, comerciale sau IT, până la organizarea de evenimente, jurnalism și multe altele.

Mediul digital a contribuit semnificativ la dezvoltarea accelerată a freelancing-ului, facilitând întâlnirea cererii de proiecte cu oferta profesioniștilor din domeniile respective, eliminând limitările geografice și optimizând, din punct de vedere financiar, întregul proces. Piața locală de freelancing s-a aliniat în mod natural trend-urilor internaționale,  fiind în continuă creștere, deși nu există cifre oficiale în acest sens.

Pe eJobs.ro, profesioniștii care doresc să desfăşoare activităţi independente pot aplica la peste 5.000 de oferte de job-uri de tip part-time sau project based, în toată ţara.

 2.    Ce sfat ați da unei persoane la început de carieră (în această profesie)?

Indifrerent de profesie, cei care sunt la început de carieră trebuie să fie perseverenţi, serioşi şi capabili să se diferenţieze în mod pozitiv.

Concurenţa este din ce în ce mai intensă pe piaţa muncii. Pentru a-şi spori şansele de angajare, candidaţii, şi cu atât mai mult cei care sunt “entry-level”, trebuie să aibă un CV coerent, capabil să reflecte în totalitate studiile și experiența acumulate. CV-ul reprezintă “cartea de vizită” a fiecărui candidat, fiind decisiv ca acesta să prezinte, într-un mod corect, dar și cu un accent “comercial”, calitatea sa profesională.

Statisticile eJobs arată că acei candidaţi care au CV-ul completat corect şi în proporţie de peste 80% îşi sporesc seminificativ şansele de a fi chemaţi la interviurile de angajare.

3.    Cum vedeți următorii 5 ani în acest domeniu?

Piaţa resurselor umane evoluează rapid, în anumite domenii dinamica sa fiind chiar spectaculoasă: joburi care nu existau în urmă cu 10 ani, precum specialiştii SEO, dacă ar fi să luăm doar un exemplu, sunt acum la mare căutare.

Într-un interval de cinci ani, probabil că vom avea nevoie de specialişti în domenii pe care, în prezent, doar ni le imaginăm, de persoane care să fie capabile să lucreze “cross functional”, poate chiar şi de la distanţă, şi care vor folosi tehnologia în mod constant, indiferent de specializarea  lor.

În condiţiile în care şi aşteptările companiilor devin din ce în ce mai specifice, candidaţii trebuie să se adapteze acestor tendinte, inclusiv prin personalizarea CV-ului propriu în funcție de job-ul pentru care aplică. Diferenţierea între candidaţi se face în baza abilităţilor lor demonstrate și a experienţei practice accumulate. Ca atare este important ca aceste informații să reprezinte elementul central al oricărui CV.

 4.   Care sunt ingredientele care îți pot asigura succesul în business-ul on-line?

Poate mai mult ca în orice domeniu, în online performaţa se construieşte din pasiune. Pasiunea este cea care generează viziunea asupra businessului, viziune care are însă nevoie de un proces riguros de prioritizare, acesta fiind ingredientul secundar. Cred, însă, că succesulul unui business este  confirmat de capacitatea sa constantă de a răspunde, în mod personalizat, cerinţelor diverse ale publicului, urmând în același timp o viziune unitară.

Datorită dinamicii mediului online şi a inovaţiilor constante din domeniul tehnologiei, cu siguranță nu există o reţetă standard care să îţi asigure succesul.  Chiar și un business care poate fi considerat de success, însă, are de multe ori nevoie de ingredientul numarul 3: capacitatea de a se reinventa constant, la diverse niveluri.

 5.   Ce ne puteți spune despre serviciul de recrutare eJobs?  Care sunt punctele forte și la ce să ne așteptăm în viitor?

eJobs.ro este site-ul numărul 1 de recrutare online din România, cu o bază de peste 2.600.000 de CV-uri active. eJobs.ro  a apărut în 1999, fiind primul serviciu de recrutare online din România. În prezent, eJobs este cel mai accesat portal de joburi, dovadă a relevanței serviciilor oferite atât pentru candidați, cât și pentru angajatori.

Totodată, peste 200.000 de companii-client folosesc eJobs.ro în procesul de recrutare și selectie de personal.

Şi pentru că ne refeream la capacitatea unui business de a se reinventa, eJobs pregăteşte, pentru a doua jumătate a anului, schimbări fundamentale la nivelul platformei, atât din punct de vedere funcțional, cât și la nivelul experienței de utilizare.

Astfel, eJobs își continuă misiunea de eficientizare a procesului de căutare de locuri de muncă, pentru candidați și, respectiv, de recrutare pentru companii.

 

 

 

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!

Leave a comment