Despre supervizare în consiliere


Conceptualizat ca un proces, intervenție, activitate sau chiar relație, activitatea de supervizare este recunoscută ca având o importanță centrală în formarea profesioniștilor în anumite domenii.

Definiția activității de supervizare  descrie principalii actori implicați în acest proces, caracteristicile, rolurile si funcțiile lor. (Bernard&Goodyear 2009, Bradley 2010)

Supervizarea în cazul Consilierilor în carieră este o activitate didactică, interpersonală, prin care Supervizorul, prin autoritatea dată de nivelul său de competență și expertiză, furnizează feedback unuia sau mai multor consilieri. Acest feedback se poate referi la activitatea consilierului în carieră, la clientul acestuia și poate influența pozitiv (sau negativ) competența consilierului dar și rezultatul acțiunii cu clientul. (Bradley 2010)

Dacă ești:

–          Consilier în carieră debutant;

–          Consilier școlar;

–          Hr specialist cu atribuții în dezvoltarea resurselor umane;

Sau studiezi în acest domeniu, trebuie să știi că:

  • Activitatea de supervizare este evaluativă – caracterul de evaluare al supervizării este unul dintre elementele principale care diferențiază acest proces de alte activități cum ar fi consultanța sau terapia.
  • Supervizarea este ierarhică – caracterul ierarhic este dat implicit de caracteristica evaluativă a relației de supervizare.
  • Supervizarea se extinde în timp – diferențiindu-se astfel de instruire sau consultanță.

Acest serviciu se realizează în cadrul Asociației pentru Dezvoltarea Carierei. Dacă te interesează acest serviciu, contactează-mă.