Despre vânzări cu Laurentiu Faur, CE Sales Coordinator – Panasonic Marketing Europe GmbH Wiesbaden Germania


 

images salesPentru că domeniul vânzărilor este unul extrem de dinamic, iar ultima perioadă ne confirmă prezența a mai multor companii ce fac angajări în acest domeniu, l-am rugat pe colegul meu, Laurențiu Faur, să ne ofere câteva informații din interiorul domeniului.

Cu o experiență de peste 7 ani în vânzări, Laurențiu Faur este coordonatorul de vânzări în România al Panasonic Marketing Europe GmbH Wiesbaden. Experiența sa este legată de domeniul Consumer Electronics din România.

1. Care considerați că sunt avantajele unui job în vânzări?

Atunci când vorbim despre un job în vânzări trebuie să menționez în primul rând avantajul de a interacționa zilnic cu clienții sau potențialii clienți. Multitudinea de situații întâlnite în piață te obligă să inovezi de fiecare dată, astfel încât cu siguranță nu ai cum să te plictisești într-un astfel de job. Tot ca avantaj merită menționat și flexibilitatea programului și satisfacția pe care o trăiești atunci când clienții sunt mulțumiți de produsul achiziționat în urma consultanței oferite de tine.

 

2. Care sunt atuurile pe care trebuie să le aibă un om de vânzări?

În primul rând trebuie să fie o persoană deschisă, o persoană căreia să-i placă să interacționeze cu oamenii. Un vânzător trebuie să fie și un bun ascultător, pentru a putea înțelege exact care sunt nevoile clientului. Unui bun vânzător trebuie să-i placă să-i ajute pe cei cu care interacționează, să cunoască foarte bine produsul sau serviciul vândut și să poată să scoată în evidență exact punctele forte care corespund cerințelor clientului. Vânzătorul trebuie să fie și o persoană disciplinată pentru a putea face față diverselor cerințe ale clienților, dar și o persoană ambițioasă, pentru care fiecare interacțiune cu un client reprezintă o șansă de a obține o vânzare și un client mulțumit.

 

3. Ce se vinde mai ușor, un produs sau un serviciu?

Nu există o clasificare a gradului de dificultate al unei vânzări după ceea ce vinzi – produs sau serviciu. Există industrii diferite, domenii mai mult sau mai puțin competitive. Important este să cunoști foarte bine ceea ce vinzi, să cunoști piața în care activezi și să identifici care sunt nevoile potențialilor clienți. Pare ușor, dar nu este așa. În plus, nu trebuie uitat niciodată că un client câștigat trebuie păstrat, iar acest lucru poate fi de multe ori mai greu decât vânzarea în sine.

 

4. Ce sfaturi aveți pentru cei aflați la început de carieră în vânzări?

Trei caracteristici esențiale trebuie întrunite de o persoană care dorește să  își facă o carieră de durată într-un anumit domeniu: bunul simț, inteligența și dorința de a învăța.

De asemenea, este obligatoriu să iubească ceea ce face. Acest lucru este valabil în orice job, nu numai în vânzări. Numai dacă faci un lucru cu plăcere, vei avea și performanță. Nu uitați să vă perfecționați tot timpul, să interacționați și să cunoașteți noi oameni, să vă dezvolți rețeaua de cunoștințe.

5. Cum vedeți evoluția pieței forței de muncă în România, în domeniul vânzărilor?

Părerea mea este că un bun vânzător își va găsi întotdeauna un loc de muncă, indiferent de domeniul în care activează. Cu siguranță sunt momente în care anumite domenii se află “pe val” și în care poate fi mai ușor să performezi și altele care se confruntă cu dificultăți, dar atâta timp cât te numeri printre cei care și-au făcut treaba cum trebuie, cei care au un portofoliu de clienți și o rețea de cunoscuți (networking), nu vei avea nicio problemă în a găsi un nou loc de muncă.

 

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!