Eticheta la serviciu.


images

Indiferent de jobul pe care îl avem, nu trebuie să uităm că facem parte dintr-o colectivitate în care fecare vine cu un bagaj de experiențe, motivații și obiective diferite și că este absolut necesar să respectăm măcar câteva reguli de eticheta.

Chiar dacă pe unii dintre colegi îi simpatizezi iar pe alții nu, învață de la ei cum să te comporți în anumite situații și ce trebuie să eviți atunci când este vorba de manifestările tale.

Iată 5 reguli simple, aplicabile în orice situație:

  •  Respectă spațiul personal.

 Nu invada spațiul personal al interlocutorului. Persoanele ce își simt invadat spațiul personal evită să rămână ancorate în discuție, nu sunt atente la detalii și cu siguranță te vor ocoli pe viitor.  Nu sta foarte aproape atunci când discuți cu cineva.Uzanțele spun că o distanță de aproximativ 60 cm între tine și interlocutor este rezonabilă.

Dacă ai de-a face cu o persoană care vorbește prea încet, o poți ruga să vorbească un pic mai tare, poți să te apleci puțin către interlocutor sau să întorci puțin capul, însă revin-o imediat la poziția inițială.

Nu uita să acorzi atenție diferenței de înălțime dintre tine și interlocutorul tău. Distanța trebuie să fie suficientă astfel încât acesta să nu se simtă inconfortabil uitându-se la tine de sus în jos au invers.

  • Respectă autoritatea.

Nu te manifesta peste măsură de familiar cu colegii sau/și cu superiorul direct.

O bătaie prietenească pe umăr, un cot dat colegului în glumă, o îmbrățișare nevinovată poate sugera o intimidate inexistentă. Păstrează întotdeauna o distanță respectuasă și nu uita că superiorul direct, chiar dacă folosește un limbaj direct, prietenesc, urmărește în general facilitarea comunicării și a încrederii reciproce și nu renunțarea la rangul stabilit în companie și la respectul ce i se cuvine.

  • Cere și oferă ajutor!

Se spune că cea mai bună și mai ușoară cale pentru a obține ajutor este să îl dai. Nu uita că atunci când primești un ajutor un simplu mulțumesc este absolut necesar. Complementele de genul “bună treabă!” sau “bine făcut!” poate ridica moralul membrilor echipei. Evită să exagerezi în oferirea complimetelor pentru că altfel îți pot fi discreditate atât cuvintele cît și sinceritatea.

  •  Evită conflictele.

În cazul conflictelor, întotdeauna pornește de la premisa că cei angrenați în conflict doresc de fapt același lucru și doar diferențele privind modul de realizare diferă. Folosește de fiecare dată un limbaj decent, oferă argumente și nu recurge niciodată la atacuri persoanale

În cazul în care ai intervenit într-o dispută dintre doi colegi, așteaptă-te ca aceștia să se unească împotriva ta. Pastrează-ți obiectivitatea și poți ieși din încurcătură. Cu siguranță, după ceva vreme, ei vor înțelege poziția ta.

  • Nu folosi un limbaj indecent.

În mediul organizațional limbajul indecent nu are ce cauta, însă trebuie să recunoaștem că în anumite grupuri restrânse, cu sau fără voie, auzim și astfel de cuvinte. Exprimă-ți întotdeauna dezgustul față de un asemenea limbaj, nu folosi astfel de cuvinte, evită sau părăsește grupul în care acestea sunt folosite.

Succes!

 
 Ți-a plăcut acest articol?
Lasă adresa ta de email pentru a te anunța când apar noi informații!