Ieri mi-a venit pe mail un comunicat de presă diferit de cele cu care mă obișnuisem. Mi-a atras atenția informațiile clare și foarte utile astfel încât, m-am decis să îl public pe blog.

 

Paradoxul managementului timpului, oricum, este că în cele mai multe cazuri, problema nu este deloc legată de timp. De fapt, toți avem nici mai mult nici mai puțin de 24 de ore pe zi….”

 

Considerăm două criterii comune pentru majoritatea oamenilor care au probleme de management al timpului: ei, de obicei, nu deleagă prea mult și sunt perfecționiști foarte exigenți. Ca urmare, ei sunt cei care vor să controleze strict prea multe detalii sunt în același timp cei care se plâng că zilele sunt prea scurte pentru a face tot ce este nevoie să facă. Într-adevăr managerii care nu au suficientă încredere în ceilalți astfel încât să coboare ștacheta așteptărilor excesiv de înalte sunt și cei care încep programul foarte devreme, îl termină foarte târziu și își iau de lucru acasă în weekenduri.

Luați aminte că procesul se confirmă pe el însuși. Dacă nu aveți încredere că cineva poate să își facă treaba corect și consecvent fără prea mult control, veți ramâne în echipa doar cu cei care acceptă sau au nevoie în mod constant de supervizare. Dacă vă  justificați existența prin faptul că găsiți greșeli în realizările celor din jur și apoi acționați pentru a repara aceste imperfecțiuni, atunci ei vor găsi rapid modalități să vă hrănească aceste nevoi existențiale fundamentale și vă vor da suficiente motive astfel încât să fiți ocupat toată ziua.

metasisteme

Paradoxul managementului timpului este că înseamnă cu adevarat să îți cunoști locul și să ii lași pe ceilalți să își asume întreaga responsabilitate pentru locurile pe care ei le ocupă. Să fii un manager sau un executiv nu înseamnă să faci munca angajaților tăi sau să le repari greselile. Managementul constă în definirea clară a scopurilor, asigurarea mijloacelor necesare iar apoi să te dai din drum până când este momentul să evaluezi rezultatele. Pentru a conduce o echipă eficientă, un manager are nevoie doar să managerieze și fiecare dintre angajații lui are misiunea să producă rezultate. Această observație ne duce imediat la prima concluzie evidentă: Problemele de management al timpului sunt probleme de  management al oamenilor. Ei nu știu cum să își conducă angajații, furnizorii, clienții și nici partenerii lor.”

(Alain Cardon, Master Certified Coach, International Coach Federation)

 

Te interesează? Vrei să afli mai multe despre ce înseamnă delegare și motivare în practica coaching-ul sistemic? Ia o pauză și citeste articolul „The Paradox of Time Management” de Alain Cardon, MCC:

http://www.metasysteme-coaching.ro/romana/leadership-and-management-issues-in-romania/#sum4405

 

Alain Cardon este Master Certified Coach (MCC), International Coach Federation (I.C.F.), B.A. în Științe Sociale și etnologie, de la Macalester College, Minnesota, SUA. Psihologia educației, Universitatea Minnesota, SUA. Alain Cardon a fost cadru didactic al Institutului Francez de Analiză Tranzacțională(I.F.A.T), este “expert” al Asociației pentru Progresul Managementului (APM), a publicat la Editions d’Organisation și este consultant și coach din 1976. Specialist în coaching-ul de conducător și de echipă, precum și coach în îndrumarea organizațiilor internaționale, multiculturale și aflate în tranziție.

În cadrul I.C.F. și al S.F Coach (Société Française de Coaching) din Franța, Alain Cardon participă la numeroase conferințe, este membru în comisiile de examen, organizează conferințe internaționale și este membru în juriul comitetului de etică.

Alain Cardon este autorul și coautorul a peste cincisprezece lucrări despre meseria de coach individual, de echipa și de organizație, analiza tranzacțională, abordarea sistemică, formare și pedagogie, comunicare și management, toate apărute la Editions d’Organisation (Paris), iar o parte au fost traduse și în limba română.

 

sursa: www.comunicatedepresa.ro

Post Author: Mădălina Șerban

Leave a Reply