Este din ce în ce mai greu să îți găsești un job pe măsura așteptărilor. Site-urile de recrutare, cu toate facilitățile pe care le oferă, nu reușesc să scoată în evidență fiecare personalitate, fiecare talent al aplicanților. În aceeași măsură, oamenii de resurse umane se plâng că a scăzut calitatea oamenilor ce se prezintă la interviu sau, mai rău, după ce își manifestă interesul pentru un anumit job, nici măcar nu se mai prezintă la interviul de selecție.

În astfel de condiții ce poți face pentru a ieși în evidență? Cum te detașezi de marea masă ce se arată dornică de noi oportunități, de noi provocări profesionale, de noi joburi? Cum ajuți angajatorul să te aleagă pe tine din multitudinea de oferte?

Iată 7 pași simpli pe care îi poți face:

    • Explică-ți clar interesul pentru compania respectivă și postul pe care îl are vacant – evită generalități de tipul ,, compania dvs este recunoscută”, „ este cea mai buna”, „cea mai…”. În măsura în care nu știi ce să treci în scrisoarea de intenție, este evident că nici ție nu îți este clar de ce vrei să lucrezi acolo. Angajatorul îți cercetează backgroud-ul profesional și va încerca să determine adevăratul tău interes. Și nu uita că fiecare aplicant își dorește să fie cel ales.

      sursa foto: mrupatel.com
      sursa foto: mrupatel.com
    • Cercetează –  dacă ți-ai motivat alegerea, exprimându-ți clar interesul pentru compania respectivă, ai grijă să fii la curent cu toate informațiile. Nu folosi scuze de tipul ,,nu am știut” sau „nu am avut cum să aflu”. Companiile au site-uri de prezentare, bloguri, apar în mass media, oferă comunicate de presă. Dacă te interesează, atunci sigur vei găsi modalități de a afla informații.
    • Evidențiază punctele forte – este evident că, fiind la curent cu toate detaliile despre compania respectivă și jobul pe care ți-l dorești, știi să îți scoți în evidență punctele forte explicând de ce ești un candidat valoros și ce plus valoare poți adăuga activității și noii echipe din care vei face parte.
    • Contactează persoane ce te pot ajuta. Nu te opri la nivelul departamentului de resurse umane. Contactează managerul direct al departamentului în care vizezi să lucrezi, directorul general, colaboratori apropiați ai acestora.  Identifică mai multe persoane care te pot recomanda.
    • Fii prezent în mediul on-line. Conectează-te în rețelele profesionale cu oamenii influenți din compania pe care o vizezi. Comentează posturile lor, urmărește-le activitatea, comunicările în social media, evenimentele pe care le frecventează. Distribuie mesajele lor, comentează-le, susține-le sau din contră, oferă argumente contra acestora.
    • Fii perseverent – dacă nu reușești din prima, încearcă din nou și din nou. Piața muncii este extrem de dinamică și dacă nu ai reușit prima dată, poate vei reuși a doua sau a treia oară. Cu perseverență și determinare poți reuși să obții jobul dorit.

 

Succes!

Post Author: Mădălina Șerban

Leave a Reply