Am primit zilele trecute un e-mail care m-a determinat să scriu, într-un final, acest articol legat de site-urile de recrutare. În plus, am citit câteva opinii interesante, ale unor utilizatori linkedin.com (pe care nu imi permit să îi citez fără acordul lor) legate de “posturile afișate pe site-urile de recrutare, a fi sau a nu fi?”

de la e-jobs

 

Problemele legate de site-urile de recrutare sunt multe, pornind de la cât de reale sunt anunțurile de recrutare și până la forma/modelul standardizat pe care trebuie să îți faci CV-ul, de la anunțurile fantomă ale companiilor „ confidențiale” și până la siguranța în care sunt stocate informațiile despre fiecare persoană.

  • Primele 3 site-uri de recrutare din România (ca trafic) aparțin (într-o formă sau alta) unor trusturi media (care mai dețin, fiecare după caz, reviste on-line, ziare, radio-uri, televiziuni și alte companii în domenii adiacente).
  • Interesul acestor site-uri pare a fi mai degrabă în construirea bazelor de date și în vânzarea spațiului dedicat publicitații pentru procesele de recrutare ale companiilor, decât în crearea unui spațiu destinat cererii și ofertei pe piața forței de muncă.
  • În spatele acestor servicii de recrutare nu există expertiză de HR. În cadrul acestor echipe lucrează programatori, web-designeri, oameni de marketing și PR, însă nu pare să existe vreo persoană care știe ce presupune cu adevărat un proces de recrutare și selecție.
  • Scopul unui business, fie el în domeniul serviciilor on-line de recrutare, este să producă bani.
  • Site-ul de recrutare/compania nu va vinde, inchiria sau oferi sub nici o forma adresa dumneavoastra de e-mail sau orice alta informatie cu caracter personal”. Dar poate realiza multe alte lucruri sub forma acelui Acord de confidențialitate pe care vă invit să îl citiți de fiecare dată când vă furnizați datele cu caracter personal. De exemplu. Extras din Acordul de confidențialitate al eJobs

(…)

“(…) poate, totusi, transmite informatia tertilor în următoarele cazuri:
(…)
– In cazul in care informatia e necesara partenerilor companiei pentru imbunatatirea sau facilitarea unor servicii/produse solicitate de dvs. sau, in cazul in care eJobs va considera oportun sa transmita mesaje comerciale sau de promovare (advertising) ale unuia dintre partenerii sau clientii importanti ai companiei.
Companiile partenere au dreptul de a utiliza datele cu caracter personal furnizate direct de eJobs doar in masura in care este necesara asistenta lor. “

 

Întotdeauna i-am sfătuit pe clienții mei să folosească site-urile de recrutare doar ca modalitate de informare și nu de aplicare pentru un post vacant. Aceștia și-au arătat nemulțumirea în repetate rânduri, privind serviciul destinat candidaților, și mai ales privind lipsa unei organizări/departajări a acestora. În cele mai multe dintre cazuri, pentru un post vacant, se ajunge și la 2000 de aplicanți. Site-urile de job-uri arată cu degetul către angajator spunând că el nu utilizează filtrele necesare pentru a interzice accesul aplicanților ce nu au profilul solicitat. Pe de altă parte, companiile filtrează candidații, însă după expirarea anunțului de recrutare, preferând astfel să își completeze bazele de date.

 

Pentru a evita să te pierzi în bazele de date:

  • Folosește site-urile de job-uri pentru informare și, în măsura în care ți se permite de către platforma respectivă, transmite-ți propriul CV către angajator. Așa vei avea posibilitatea să te diferențiezi.
  • Urmărește anunțurile de recrutare și contactează compania pentru a verifica autenticitatea acestuia și pentru a transmite direct CV-ul tău.
  • Folosește rețelele de socializare profesională și contactează persoanele decidente din compania angajatoare. Caută persoana din spatele anunțului de recrutare.
  • Utilizează în paralel și alte canale prin care poți ajunge la angajatori: companii de recrutare, consilieri în carieră, networking, participarea la evenimente în domeniul respectiv.

 

 

Succes!

Post Author: Mădălina Șerban

Leave a Reply