Înainte de toate am vrut să lămuresc ce înseamnă de fapt social media. Am căutat în google dar rezultatele nu au fost satisfăcătoare. În afară de câteva articole de pe unele bloguri cu definiții din 2010 – 2011, informația este relativ săracă. Am aflat că:

În termenii Web 2.0, social media ar fi reprezentat nu doar de site-urile care doar îți oferă anumite informații, ci de  site-urile care interacționează cu tine în timp ce îți oferă informația respectivă. Această interacțiune poate consta atât în faptul că respectivul site să îți ceară opinia despre informația respectivă sau să îți permită să votezi articolele/paginile respectivului site. (http://blogevent.ro/2012/09/25/social-media/). Social media are rolul de a menține o legătură strânsă cu publicul, de a comunica cele mai noi informații. De asemenea, mai are și rolul de a face schimb de informații și idei în comunitățile virtuale.( http://prime-romania.ro/ce-este-social-media/)

Dacă însă vrei mai multe detalii, cea mai amplă descriere pe care eu am gasit-o, este aici.

Este bine-cunoscut faptul ca HR folosește social media în numeroase dintre activitățile sale, iar tendința este de reală creștere. Conform hrdailyadvisors.com numai activitatea de recrutare se desfășoară în procentaj de 69% folosind social media. Și aici mă refer de la publicitatea anunțului de recrutare și până la aplicarea de instrumente de selecție în varianta on-line.  Următoarele două activități sunt trainingul și comunicarea organizațională. O reală resursă  atunci când depui efortul de a afla informații privind companiile în care ți-ar plăcea să lucrezi.

 

http://www.zelist.ro/blog/wp-content/uploads/2013/11/infographic_piramida.png

Ceea ce este cu adevărat important și, din experiență spun că majoritatea nu văd lucrurile așa, este că HR-ul folosește toate instrumentele de social media nu pentru a scormoni în viața privată, ci pentru a afla informații relevante pe care fiecare a decis să le facă publice. Astfel, întrebările de genul: Cum m-ați găsit? Sau De unde știți acest lucru? nu mai au niciun rost. Fiecare este responsabil de informația pe care o lansează în mediul on-line și pe care o lasă liber a fi accesată de către oricine. Un motiv în plus pentru a avea grijă de toate detaliile brandingului personal.

Nici nu este de mirare, având în vedere că numărul utilizatorilor rețelelor de socializare este în continuă creștere. Conform Zelist.ro , Facebook este canalul cu cea mai mare interactivitate. Mergând pe o similitudine cu piramida lui Maslow, la baza sta nevoia de comunicare și relaționare cu prietenii și familia și stransa interacțiune cu aceștia (data de Facebook). În vârf stau nevoile de informare mai în profunzime (presa) și de relaționare profesională (LinkedIn). Urmatorul spațiu din piramida este rezervat auto-expresiei, creativității și spontaneității (bloguri, forumuri, Twitter, Instagram, Youtube).”

Nu dețin niciun studiu acreditat cu privire la mediile de recrutare cele mai utilizate, însă pot susține că tendința de a utiliza Facebook pentru activitățile de HR este din ce în ce mai mare. Chiar unul dintre site-urile de recrutare, Carieranoua.ro a lansat nu de mult, în premiera în România, o aplicație de recrutare pe Facebook.

 

Succes!

 

Post Author: Mădălina Șerban

One Reply to “Social media – un instrument pentru HR”

Leave a Reply